Monday, September 29, 2014

8 sebab kenapa peluang besar bisnes Shaklee di luar negara

Assalamualaikum readers,

Dah lama rasanya saya nak kongsi cerita tentang peluang bisnes Shaklee di luar negara ni. Baru sekarang berkesempatan dan idea pon mencurah2 gitu.:) Pertama kali kakak saya AKA upline saya bagi cadangan jual shaklee di Ruwais, saya terus cakap takde orang nak beli. pangkah terus! Kalau tak silap saya lepas 2 bulan baru saya konfiden. Tapi masa tu saya fikir, saya bisnes online, target saya customer yg tinggal kat malaysia. Masih tak yakin juga dengan market di negara orang.


Bila saya mulakan langkah, sambutan sangat luar biasa dari kawan2 di Ruwais. kawan2 yg tinggal di Malaysia plak tak berani order dengan saya sbb ada yg keliru stok akan dihantar dari Ruwais ke?hihi.. 


Untuk meluaskan bisnes saya, Saya mula masuk dalam group Malaysian di UAE. Saya add semua orang dalam facebook saya. Mostly perempuan la. Saya google blog2 orang Malaysia yg tinggal di UAE. Saya dah mula nampak peluang bisnes shaklee saya di luar negara.


Mula2 memang kawan2 Malaysia di Ruwais aje yg order. Kemudian ada beberapa teman indonesia. Lama kelamaan kawan2 suami saya dari pelbagai negara pon ada yg order. Dari India, Filipina, Thailand. Orang local pon ada! Kemudian ada juga dpt order pembaca2 blog saya yg tinggal di Dubai dan Abu Dhabi . Dan ada juga yg join ahli!


Saya listkan di sini 8 sebab kenapa peluang  besar bisnes shaklee di luar negara??


1. Jika kita berada di mana2 pon di luar dari negara Malaysia, peluang besar untuk kita conquer the market. Bila kita tinggal tempat orang, brg yg sukar dijumpai akan jd sgt berharga. Bila ada yg sanggup untuk menjual, maka org itu akan jd tumpuan.


2. Customers sanggup juga tunggu berminggu2 untuk brg yg mereka order sebab memang dah lumrah tinggal jauh,setiap brg yg di pos mengambil sedikit masa.


3. Customer takkan berkira lagi pasal postage cost sbb mereka paham ianya memang mahal.


4. Kalau takde yg mulakan bisnes ni, lebih baik kita bertindak segera. Jadi pioneer!


5. Shaklee dah dikenali ramai. Dah ramai yg menggunakan shaklee termasuk lah yg berhijrah ke luar negara. Ada yg bwk stok sendiri pada awalnya. Bila stok sendiri dah habis, pasti mereka pilih untuk beli dgn distributor yg ada berdekatan mereka.


6. Rakyat Malaysia yg berhijrah ke luar negara semakin ramai. Kalau di UAE ni, saya pon kurang pasti ada berapa org Malaysian. Kalau di Ruwais yg baru 5-6 thn menerima kedatangan org Malaysia pon dah hampir cecah 200 lebih dewasa. Saya percaya di bandar2 besar seperti Dubai dan Abu Dhabi yg dah lama rakyat Malaysia dtg berhijrah mungkin mencecah ribuan org. Jika anda satu2nya distributor Shaklee untuk ribuan org ini??Bukan ke besar peluang ni. Ini contoh di UAE. Kalau di negara2 lain, saya pasti peluang juga hampir sama.


7. Bisnes shaklee sgt mudah dengan adanya online system. Kita boleh uruskan bisnes seperti membuat order,cek bonus dan sebagainya melalui online system. Jadi selagi ada internet network, kita boleh berbisnes dari seluruh pelusuk dunia. Order dari UAE untuk customer di kokdiang sumenya boleh dengan hanya klik klik di online system.
8. Kita boleh dapat customer dari 2 negara. Satu dari negara kita menetap dan satu lagi customer dari malaysia. Dengan adanya FB,blog, twitter,instagram dan sebagainya boleh menghubungkan kita dengan semua org.

Kalau kita tak mencuba, sampai bila2 kita tak tau peluang yg ada untuk kita. Ada org rezeki peluang datang depan mata. Sesetengah org peluang tu kena dicari. Sentiasa percaya dengan kemampuan diri kita.

Cabaran tu sudah pasti ada. Bisnes yg takde cabaran dan dugaan?? Wujud ke? Mesti ada kan tak kira kita tinggal di mana. Selagi kita sentiasa positif, dan yakin dengan setiap rezeki dan ujian adalah dari Allah, perjalanan kita akan lebih mudah. 


Untuk anda di luar sana, yg tinggal di luar negara atau ada kenalan/sedara mara yg tinggal di luar negara, saya cadangkan ambil peluang untuk memulakan bisnes Shaklee ni. Kalau saya mampu lakukan, saya pasti anda juga boleh lakukan lebih baik dari saya. 


Awal2 berhijrah ke negara orang, saya hanya suri rumah yg tiada berpendapatan. Alhamdulillah saya mampu jana pendapatan 4 angka (malah lebih banyak dari gaji semasa saya bekerja dulu) dengan bisnes Shaklee. Aktiviti harian saya juga terisi dengan adanya bisnes ni. :)



 semasa Shaklee National Conference bersama2 downlines saya



 saya sekeluarga. kami menerima car bonus achiever pada National conference tersebut



happy faces.:)

Jika anda berminat boleh hubungi saya. Saya sedia membantu dan berkongsi sedikit pengalaman yg ada.


FB: puteri hafiza

call/sms/ whatsapp: +971 52 7775940

wassalam















2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...