Monday, September 22, 2014

Supplements untuk ibu hamil

Assalamualaikum readers,

Bila kita disahkan hamil/mengandung/pregnant, jangan sesekali abaikan pengambilan supplements. Dengan shaklee, kita ada supplements set lengkap hamil shaklee untuk diambil semasa pregnant. Masa pregnant Arissa, belum kenal shaklee. Saya ambil iberet folic, calcium dan neurogain. Masa pregnant qistina, walaupun masa tu dah kenal shaklee tp saya tetap ambil vitamin yg doktor bagi. Dan top up dengan supplement shaklee. Tapi kali ni memang sepenuhnya ambil supplements set hamil shaklee.

Masa saya tau saya pregnant, sy tak tergesa2 nk cek doctor pon. anak ketiga kekdahnya. kalau anak first tu tak dan dan nk gi cek doktor. Saya tak risau sbb folic acid, calcium, iron tu sume saya ada dengan shaklee. Saya memang ambik hari2 pon. Tambah2 masa tu busy pulak balik malaysia. Pastu mcm2 hal lagi. Dah masuk 4 bulan baru berkesempatan gi chk up. Gynea saya Dr. Usha tanya dah berapa bulan.Saya jawab 2 bulan lebih. Bila scan rupanya dah 4 bulan! Dah boleh nmpk boy ke girl..hihihi..

Jom kita tgk apa yg ada dalam set hamil shaklee??

1. Vitalea - sejenis multivitamin yg mengandungi 200mcg folic acid. terdapat juga iron,calcium dan sebagainya.Folic acid ni penting untuk ibu hamil untuk membentuk saraf tunjang pada bayi. Preggy moms kena ambik folic acid sekurang2nya 400mcg-800mcg.

2. Vita C - Bantu sistem imun badan utk ibu. dan juga bantu penyerapan iron.

3. B complex- Lengkap dengan 8 kumpulan vitamin B dan juga bantu kawal stress

4. ESP - Membekalkan protein utk menambah tenaga kepada ibu hamil.

5. Ostematrix (calcium&magnesium) - kalsium sgt penting untuk ibu hamil sebab pengambilan kalsium kita dikongsi bersama si kecil dalam perut tu.:). bagi mengelakkan si ibu mengalami osteoporosis, kurangkan lenguh2 badan dan cramp.

6.Omega guard - bagus untuk perkembangan otak bayi.

Sebaiknya ambil set lengkap semasa hamil. Bila kita pregnant, kita bukan saja perlu pikirkan tentang kita, tapi perlu ambil kira keperluan baby.Bagi yg kata tak boleh telan pil dan sebagainya, inilah permulaan pengorbanan kita sebagai ibu. Boleh ke tak boleh kena la harung jugak kan!:) Asalkan baby sihat.

Bila dorg dah besar lain pulak ceritanya. Kalau sakit nak kena cari cara bg dorg pulak makan ubat or supplements. Mencabar gak tu kalau anak yg cerewet. Anak pertama saya lagi memilih berbanding adiknya. sekarang ni si kakak dah makin senang disuruh ambik supplements. Tapi sejak sekolah ni asek selsema je. 

Jom layan video dua beradik ni buat coloring.  tema nya color sesuka hati dimana saja. :)



Nanti tambah lagi sorg menghuru hara kan lantai dengan pelbagai warna..hihi layannnn..








Saturday, September 20, 2014

Mealshakes untuk satu family

Assalamualaikum readers,:)

Bulan Sept ni special dengan adanya promo mealshakes Buy 3 FREE 1. Mealshakes ni satu keluarga boleh ambil. Multivitamin dalam bentuk serbuk. Untuk saya dan anak2 mmg kami consume mealshakes setiap hari. Kita baca sikit kebaikan Mealshakes. Dah baca mesti rasa nak cuba!:)


1. Nutrisi Lengkap

Menyediakan 24 jenis VITAMIN A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan VITAMIN-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak. Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar. Mengandungi VITAMIN A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.

3. Pemulihan Kulit
Mengandungi lengkap VITAMIN B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
4. DETOX
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.-sangat membantu untuk anak2 yg suka sembelit.
kami pengguna mealshakes..tgk jelingan budak belakang tu..hihihi
Mealshakes ni perisa vanilla. Memang sedap tau. Lemak2 berkrim. Mula2 anak2 saya susah nak terima. Lama2 Qistina mula sukakannya. Dia suka minum dalam botol susu. Kadang2 dia mintak sehari 2-3 kali,jadi saya kurangkan mealshakes tu utk satu hidangan utk dia. Berlebih2 nanti terlebih poo poo pulak sbb mealshakes ada fiber. Arissa pulak sejak semggu dua sebelum masuk school dia mula minum mealshakes. Tapi kakak besar ni minum dalam cawan la. Alhamdulillah dia makin suka. Sekarang setiap kali sebelum ke school dia cuma sarapan mealshakes. 
sedapnyaaaa....:)
Last sekali jom layan video Arissa buat magic show@ teka teki..hihi..Sebelum tu belajar counting, pastu sambung main teka teki pulak.:)

Tuesday, September 16, 2014

LoV Blogging class

Assalamualaikum,

Hari ni special utk group saya LoV kerana seramai 6 org telah menghadirkan diri untuk kelas blogging bersama 2 org masters iaitu Master Puteri dan Master Alin. Yang bestnya saya yg jauh dapat join belajar sama2 dorg dan monitor anak2 buah saya juga dengan menggunakan skype! :). Bangga dengan dorg yg bersungguh2 mencari ilmu especially kak ngah dan kak anis yg dtg jauh dari pahang.

Saya pon terus update blog sbb dah 5 mggu tak update..kihkih.. Kena disiplin lagi sbb saya juga dah dpt bbrp customer melalui blog. Alhamdulillah. Terima kasih kepada yg sudi singgah di blog saya dan berminat untuk berurusan dengan saya.

ni antara gambar2 yg sy snap dr laptop saya semasa kelas.




Semuanya mudah dgn teknologi. Nak atau tak nak, itu je.ilmu boleh dicari. Semoga semangat 6 org ni jadi cth utk ahli2 LoV yg lain juga.

Thanx a lot both masters!!tlg ajar my biz partners.:)))..jasa kalian dikenang..

Monday, August 11, 2014

Sepagi di ruwais hospital

Salam semua pengunjung setia blog saya. Ada ke??hihihi

Hari ni saya ada check up dengan gynea. Sekarang ni masing menunggu utk dipanggil. Macam biasalah ambik masa sikit. Sempat la saya berjalan2 ke kafe dulu td sbb perut dah berkeroncong. Pekena sandwich 2 keping dgn air. 15 dirham! Hmmm xde yg murah di bumi UAE ni. 

Anak2 tadi tak bangun lagi. Suami balik dari keje malam,saya terus gerak ke spital.tinggal dorg kat rumah berdua beradik. 1st time buat gitu. Risau jugak. Tapi kalau heret lagi byk cerita. Tinggal la dorg dalam 10 minit tanpa ibu dan abah kt umah. Alhamdulillah suami balik dorg masih nyenyak tido. Dekat je spital nya. 

Nak tgk gambo hospital ruwais yg sgt santek??

Santek kannnn..maaf cakap mmg kalah prince court..kikiki

Tenang gituuuu..

Tapinya kalau cakap psl service deme...malas nk cite pjg ler..yg pasti dr 930 dtg td smpi skrg 1120 masih belum jumpe doktor walaupun saya patient no 6..
Kita tenang2 aje..tulis blog. Gi santai minum kat kafe..pasal kita makan b complex!kekekeke.. 

Mlm tadi saya cakap ngn the girls tu srh tido awal sbb nak jumpe doktor arini bak check baby..the girls menjerit2 cakap yeayyy! Qistina dari dalam tent tgh main kuar cakap
Qistina : 'nanti tgk baby??mcm ni??' Dia tunjuk plastik diapers dia ada gambar baby. 
Saya:'bukan..check je baby dlm perut,belum keluar lg'

Qistina : ohhhh tak kuar lagiiiii...
Terus mAsuk blk dlm tent dia smbg main.. Hihihi..panggil dia kakak dia marah.tak sabar plak dia nk jumpe baby.😄😄..

Haih belum dipanggil lg nak jumpe gynea..senyum senyum senyum..😀😀


Sempat selfie plak haku.hahaha..gambo tahan gelak ambik gambo sorg2. Jenuh tahan hidung. mentang2 anak2 tak ikut.
Kasi can la..nak selfie jugokkk..😄😄

Utk preggy moms, jgn lupa ambil vitamin utk kesihatan baby dan anda.. MAkan vitamin bukan penyebab baby besar ye.. Saya semestinya ambil set pregnant SHAKLEE❤️❤️❤️❤️

Wassalam





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...