Wednesday, September 9, 2015

'Orang gaji' ku yg terlebih rajin

Walaupun suri rumah kadang-kadang nak jugak bercuti dari buat keje rumah. Sebelum ni saya ada panggil filipino dtg kemas umah. Bukan la selalu.Kalau rumah dah tahap tongkang pecah, terpaksa la mintak bantuan.

Mula-mula saya rasa dorg caj berpatutan la sebab kat sini semuanya mahal. Tapi lepas sembang2 dengan kawan Malaysia di sini, dia ambil bangla cuci rumah dia. Caj nya jauh lebih murah. Terus saya berminat nak ambil juga. Saya boleh ambil bangla mengemas 5x sebulan dengan caj yg sama saya bayar utk filipino tu utk sekali cuci. Berbaloi la sangat.

Sekarang saya dah ada banyak masa nak menulis disini.:) Rumah masih kemas. Hati pon tenang kalau rumah kemas. Kalau rumah sepah, nak santai lama2 di depan pc pon tak tenteram.

Tapi cleaner ni boleh tahan membebel. hahahah. Cleaner bebel kat tuan rumah.boleh? Masa first dia dtg cuci, Bila saya dah tau dia akan datang dalam beberapa hari tu saya biarkan je bahagian belakang dapur tu kotor. haha. Jadi banyak la keje dia. Maka dia membebel. Lantaklah kan. Dia kata dia perlu dtg hari2 nak kemas umah ni. Suami saya kata tak perlu. Ini first time memang banyak kerja. kihkih.

Memang pon. Next time dia datang toilet masih bersih, Dapur pon sama cuma ada la pinggan mangkuk yang saya tinggalkan utk bagi dia keje. Nanti ringan sangat plak keje dia.hihi. 

Bila keje dah tak banyak, maka dia pon mencari keje lain. maka inilah yang terjadi. Tuala lap bontot fateh digubah jadi bunga. hahahahhahaha. Kalau saya letak tuala lagi besar, mungkin boleh jadi angsa.




ini pulak yang terbaru. Tuala takde kat situ, tapi ada teddy bear bersepah , maka teddy bear la jadi mangsa hiasan .

Sakit perut saya gelak tgk hasil kerja mat bangla ni. Takpelah janji buat kerja bagus, ko nak bebel pon takpe. Tapi first day aritu je la dia bebel. lps tu takde dah.

= = = = = = = = = = =  = = ==  = ==  = ==  = = = ==  ==  = = == = =  = = = = == = =  = = ==  == = = 



Jika Anda Berminat dengan produk Shaklee atau ingin memulakan perniagaan dengan Shaklee. Contact saya melalui Whatsapp di -  011- 3503 0876 (Puteri Hafiza).

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...