Monday, September 7, 2015

Arissa demam tonsil- Bagaimana saya rawat dengan vitamin Shaklee!

Syukur Alhamdulillah anak-anak saya jarang demam. Kalau demam selalunya tak lebih 38.5 Deg C. Anak yang sulung memang menjadi rutin ambik mealshakes setiap hari. Multivitamin dalam bentuk serbuk yang sangat sedap rasanya. Perisa vanila disukai kanak-kanak. Dulu memang saya paksa dia minum. Tapi sekarang dia yang request nak minum mealshakes tiap hari.

Adiknya pulak sukakan omegaguard. Kalau tak disimpan dengan elok, dia boleh ambil 2-3 bijik sekali makan. Terpaksa simpan elok2. 

Tapi baru-baru ,Arissa demam hanya waktu malam agak tinggi hingga 39 Deg C. Jika anak-anak demam malam berkemungkinan ada tonsilitis.Saya tingkatkan antibodi nya dengan mengambil NUTRIFERON dan Vita C chewable.Mealshakes masih diteruskan seperti biasa. Saya juga segera bawak Arissa berjumpa doktor untuk pemeriksaan lanjut.

Alhamdulillah selepas 4 hari tonsilitisnya sembuh sepenuhmya.

Semasa awal pembesaran kanak-kanak, kesemua tonsil ini berfungsi sebagai pertahanan badan. Ia akan melawan jangkitan kuman yang melalui saluran pernafasan dan mulut kanak-kanak. Apabila kanak-kanak dijangkiti kuman, tisu tonsil akan menghasilan sel untuk melawan kuman dan ini menyebabkan tonsil menjadi radang dan membesar. Ini akan berterusan sehingga kanak-kanak berumur 2-3 tahun. Kemudian ia secara beransur-ansur akan diambil alih tugas oleh sistem pertahanan badan yang lebih menyeluruh dan matang. Apabila ini berlaku tisu tonsil akan mengecil dan kurang berfungsi.
Tetapi sesetengah individu tisu tonsil terus kekal besar dan akan menjadi tumpuan jangkitan kuman. Bagi individu ini mereka akan mendapat masalah sakit tonsil secara berulang-ulang. Individu ini akan mengalami sakit tonsil yang kerap (sekurang-kurangnya sekali sebulan). Antara symptom sakit tonsil ialah:
  1. Sakit tekak yang teruk menyebabkan sakit apabila menelan makanan.
  2. Demam dengan suhu melebihi 38 darjah selsius.
  3. Perubahan suara. Suara menjadi garau ataupun seperti suara apabila sedang makan makanan panas (Hot potato voice).
  4. Lenguh atau sakit badan.
  5. Sakit kepala.
  6. Berdengkur waktu tidur – Ini disebabkan tonsil yang bengkak.



Setelah membuat kajian selama 40 tahun ke atas ribuan jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan, akhirnya beliau telah berjaya menemui interferon semulajadi di dunia iaitu Nutriferon. Beliau telah berjaya menetapkan bahawa ekstrak dari 4 tumbuhan iaitu biji labu, bunga Safflower,Honeysuckle Jepun dan biji Plantago mempunyai daya pendorong kepada pengeluaran semulajadi interferon tubuh. 


Nutriferon adalah satu formula eksklusif dan telah dipatenkan oleh Shaklee dan tidak terdapat di mana-mana kedai atau farmasi di Malaysia. Ianya hanya boleh dibeli melalui pengedar shaklee.

Mereka yang menghadapi masalah antibodi lemah, mudah sakit dan sakit yang lambat sembut sangat digalakkan untuk mengambil nutriferon.







Sumber : http://www.celikvitamin.com/blog/tingkatkan-sistem-imun-anda-dengan-nutriferon-shaklee/
&
http://www.doktorbudak.com/2014/10/14/anak-kerap-sakit-tonsil/

= = = = = = = = = = =  = = ==  = ==  = ==  = = = ==  ==  = = == = =  = = = = == = =  = = ==  == = = 


Jika Anda Berminat dengan produk Shaklee atau ingin memulakan perniagaan dengan Shaklee. Contact saya melalui Whatsapp di -  011- 3503 0876 (Puteri Hafiza).



1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...