Saturday, August 9, 2014

Makanan sunnah dan Shaklee

Saya kurg arif yg dikatakan dgn makanan sunnah ni. Ada la tau beberapa jenis. Yg saya google ,ni link nya yg saya dpt. 

http://ibuamiruluwais.blogspot.ae/2013/05/21-jenis-makanan-sunnah.html?m=1

Sy bersyukur dapat peluang tinggal kt negara arab ni..kat rumah mmg sentiasa ada buah kurma,buah tin..sepanjang hari spjg tahun ada kt umah.nak kurma jenis apa mcm2 ada.feveret saya kurma fresh tp ada musim je la.olive oil ngn cuka pon sentiasa ada. Nak yg dari palestine pon byk ada jual. Saya mmg makan buah2an..apa2 pon bedal..

Dalam artikel ni kata salah satu makanan sunnah yg lain ialan buah anggur ngn tembikai..feveret nih!!anggur tu mmg selalu kena beli sbb berebut ngn bdk2 kt umah ni. Abah dia ada anggur vivix dah!πŸ˜€.. Labu pon salah satunya tp jarang2 beli tapi selalu dimakan sbb ada dalam nutriferon tp bijik labu laπŸ˜€..air zam zam pulak alhamdulillah sentiasa ada sbb ramai kawan2 yg berpeluang menunaikan umrah mesti bek ole ole air zam zam.alhamdulillah. 

Halia plak kompem dah mkn almost hari2..tmbh2 tok laki suka kari..boh lam kari ini macam la .. Eh shaklee pon ada jual peppermint ginger..eh eh shaklee ni..ada belaka plak dia... Habatussauda plak saya byk beli masa di madinah dulu..madu plak, saya suka madu dr yemen.beli kat global village dubai.tapi sethn sekali plak nk pegi.selalu beli dgn teman indonesia je..sentiasa ada stoknya..

Sy ambik supplement moden shaklee ni x penah tolak makanan sunnah ni..kebanyakkannya sentiasa ada dlm rumah saya. Anak2 sy pon suke. Makanan yg baik2,yg byk khasiat kita ambik..yg tak berkhasiat tu kita kurg2 kan. Apa saja makanan di muka bumi Allah ni kita nikmati dgn hati yg senang sbb reZeki dr Allah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...