Friday, January 18, 2013

GLA complex


Salam,hari ni saya nak bg info mengenai GLA complex Shaklee. GLA ni jika rajin diambil setiap hari bersama ESP, akan memberikan kulit yang lebih berseri. Kaum hawa suke nih!:-)

EPO ataupon Evening Primrose oil mmg famous di kalangan wanita. Shaklee ada menjual EPO tetapi fungsinya lebih menyeluruh dari EPO .Ia dipanggil GLA Complex (Gamma-Linolenic Acid)

Apa itu GLA?
GLA atau nama saintifiknya dikenali sebagai Gama Linoleik Acid (GLA). Ia merupakan bahan binaan bagi prostaglandin. Apa pula prostaglandin? Prostaglandin merupakan bahan hormon dalam badan. Ianya penting untuk fungsi kimia badan seperti mengawal tekanan darah, mengawal muscle contraction, menghalang rembesan gastrik dan banyak lagi. Ia juga adalah anti keradangan, anti pembekuan darah disamping mengurangkan tekanan darah

FAEDAH GLA
GLA dikatakan:
-membantu mengurangkan keradangan yang biasa dalam sindrom pra-haid(PMS).
-Kurangkan risiko penyakit arthritis rhematoid (Penyakit ini merupakan suatu penyakit kronik pada sendi-sendi dan juga melibatkan beberapa organ-organ lain.)
-Kurangkan ECZEMA. 
-membantu mengurangkan sakit dan kebas yang berkaitan dengan masalah kencing manis. 
- membantu mengawal kencing manis (jenis 2) dengan membaiki kadar insulin & kolesterol. GLA juga membantu dalam menyingkirkan lebihan berat badan terutama bagi yang ingin mengurangkan berat badan.

SIAPA YANG MEMERLUKAN GLA?
GLA diperlukan bagi golongan wanita yang menghidap Pre Menstrual Syndrom atau PMS. GLA sangat diperlukan olehpengidap arthritis rheumatoid dan eczema dan mereka yang menghadapi masalah kencing manis serta mereka yang bimbang dengan lebihan berat badan

GLA digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yg digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin. – bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses badan yg normal. Minyak benih bunga matahari adalah salah satu sumber asid lemak omega-6. Ia mengandungi vitamin E yg membantu melindungi dinding arteri dan menyokong system imun dengan memelihara integriti sel.

-Menggalakkan kesihatan semasa kitaran haid.
-Menyokong system imun
-Minyak Boraage, yg  mengandungi GLA semulajadi yg sgt pekat dlm bentuk yg mudah terserap.

Hubungi  saya untuk details mengenai produk shaklee.


call/sms/whatsapp :+971 503218749,
email: puterihafiza83@gmail.com
FB : puteri hafiza
FB page:supplemen kesihatan keluarga

 
 *produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...