Monday, January 17, 2011

Cerita Arissa Qairina lagi..


last week gi cucuk arissa. berat tak naik pon. lately mmg bdk kecik ni kurang makan. banyak main. segala ceruk dia nak pegi. pehtu nak meragam jek. nangis dibuat2 plak tu (nangis sambil hidung buat gaye busuk tuh..kompem nangis saje2 je tu)..haih dah macam2 ye..kamu dah beso nanti ibu cuuuubiittttt2 kamu nanti (ayat opah utk kakak anis mase kecik2..hehehe)..


Baru nak mula merangkak seminggu lepas. takat 2-3 tapak je baru. angkat ponggong lame dah. menonggeng je tak kire masa.





gymnas negara



Berat arissa ~~4 bulan= 5.9kg , 5 bulan = 6.4kg, 6 bulan = 7.49kg, 7 bulan = 7.5kg



hmmm...sebok sangat merayap sana sini, berat pon tak naik. tapi mungkin jugak sebab berat baju mase timbang 6 bulan tu. masa tu sejuk betul awal pagi dah ke klinik. pakai baju tebal sikit. entahlah. takpela tu janji anak ibu sihat. paed yg cek arissa ritu kate dia sihat. alhamdulillah..


Kalau dulu sebelum arissa dah mula bergerak ke depan, ibu bagi dia tengok kartun kat laptop. happy la dia. lama la jugak dia mengadap. sempat jugak ibu memasak.



tgk barney nyanyi..if u happy and u know it clap your hand!!



Tapi sekarang dah tak le pakai kekdah ni. abis la laptop kena ketuk ngan arissa. dia akan merayap kemane saje dia suke. paling suke kotak stokin abah. jenuh ibu angkat letak atas tilam..tengok2 dah sampai situ..sekarang bukak tv je bagi die tengok. tapi tak leh lama la sebab dia akan sambung merayap bila kuar iklan ..



Kalau tido suke dipeluk. malam2 mesti menyelit bawah ketiak ibu..hehe..share bantal lak tu. tu sebabla ibu gerak je arissa nak ikut. paling dia nebes bile tgk ibu pakai tudung. nangis2 mintak dukung. hmmm...obses betul ngan ibu..hehehe..


Time solat mencabar jugak..mesti dok kat kaki ibu. tarik2 kain. selak2 sejadah. Ada sekali tu masa nak rukuk, Arissa mendongak kat muka ibu. dia gelak bila muka ibu dekat ngn muka dia. ingat ibu agah die kot. Sabo je lah ibu ni tahan gelak..



Tapi kalau abah balik keje, mesti teleng2 pale tgk abah nak soh abah tego die(kena tulis ni,kang abah jeles lak cite arissa obses ngan ibu je..hehe). Tapi yang aku perasan kalau tido arissa banyak ikut abah die..hee..kdg2 sebelum tido mesti pusing kepala kiri kanan dulu dua tiga kali. ni memang sebijik anak dan abah..same je. tak paham aku apa yang dorang cuba lakukan..haha..




like father,like daughter..


oh lagi satu persamaan anak beranak ni adalah suka tengok cermin..Arissa kalau tengah nangis2 bwk depan cermin leh senyum2..kalau main depan cermin leh gelak2..ingat ade orang main ngan die..kalau abah suke cermin pepaham le sbb ape...suke melaram..hikss..



Arissa ni,disebabkan hari2 kebanyakan masa dia tengok muka ibu dia yang cantik ni je, makanya susah sket nak dengan orang lain. Tapi tak semua dia tak nak. Kena wat tak layan ngan dia dulu, lama2 baru okay. Tapi ada gak sampai ke sudah tak okay2..heee..ngan budak2 paling dia suka. :-) Seminggu dua ni aku jd cikgu tuisyen..hiks..bile student2 ibu datang kemain suke lagi arissa..tak jadi blaja dorg tu melayan arissa..hihi

~kecik2 ni ibu layan je la ragam kamu arissa..dah besar nanti jadi anak yang baik ye...:-))~


1 comment:

  1. mate kamu sgt cantik la arissa....

    -acik-

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...