Friday, July 19, 2013

Set BF Shaklee and me


Salam semua,
Dalam mencari2 idea untuk menulis,my SIL nak share mengenai set menyusu di blog saya. Baru saya perasan yang saya tak pernah buat entry pasal ni. Sedangkan saya bermula amik produk shaklee dengan BF set.
Set menyusu shaklee sgt2 saya recommend pada sume ibu2. Bukan semata2 untuk bagi susu meriah, tapi untuk kesihatan si ibu tu jugak. Bayangkan kita berkongsi khasiat dgn baby. Sudah tentu kita perlukan makanan dan sumber zat yg berganda. Badan kita sihat, dah pasti susu pon meriah.
Saya mula2 amik set menyusu full set. Masa tu Arissa setahun lebih. Susu sgt2 kurang. Ibu n anak dua2 tensen. Ibu stress sbb sakit,anak plak stress nyusu lama2 pon tak kenyang2. Saya beli dengan kak Alin. Tak kesah dah masa tu bayar postage mahal ke apa. Alhamdulillah lepas cuba,rasanya dlm seminggu dah ada perubahan yang ketara. Baju basah leaking mcm dalam pantang tu.syukur sgt2.
Sepanjang sethn 3 bulan ni menyusukan qistina, alhamdulillah susu masih meriah. Saya takde struggle lagi macam masa arissa dulu. Masa Qis setahun lebih kurang, sampai demam sebab bengkak susu. Mudah2an saya dapat menyusukan Qistina sampai 2 tahun. 

Saya tak kata dengan supplement je kita boleh berjaya BF anak. Sebab Arissa berjaya BF sampai setahun tanpa supplement. After setahun baru amik supplement. Tapi jika kita amik supplement, kita sebagai ibu dapat rasa perbezaan tu. Badan tak cepat letih, susu sentiasa meriah, takde risau2 lagi susu merudum. 

Tak rugi amik full set utk set menyusu ni. Selain susu meriah, badan kita pon sihat. Harga yang kita belanjakan tu sangat2 berbaloi. Yang lagi menarik sebotol supplement tu ada yg boleh makan hingga 4 bulan! Sangatla jimat. 

Apa yang ada dlm set menyusu shaklee ni??
1. ESP- bagi tenaga pada ibu utk menyusukan baby. Ia juga memekatkan lg susu ibu. Susu pekat baby cepat kenyang.
2. Alfalfa-ia merupakan tumbuhan herba galactologue yg membantu untuk milk booster.
3. B complex- beri tenaga. Dapat kawal stress.ibu stress,susu pon stress nak kuar.
4. Vit C - untuk sistem imun badan.
5. Vitalea - Multivitamin.
6. Ostematrix - Mengandungi kalsium,magnesium dan vit D. Ibu tak cukup kalsium,nahasla tulang dan gigi si ibu tu nanti!hoho


Kalau anda masih tercari2 BF milk booster, pilihlah set dari shaklee ni. saya sangat2 recommend!:-)


Ni gambar busuk masham Arissa n Qistina..hehehe

Contact me for more details.


sms/whatsapp:+971503218749
FB: puteri hafiza
Tengkiu.:-)
*produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...