Monday, July 8, 2013

Jana pendapatan dengan Shaklee

Assalamualaikum,

Hari ni nak cerita pasal macamana saya bermula menjana pendapatan dengan bisnes Shaklee. Sejujurnya saya tak begitu familiar dengan produk shaklee sehinggalah kakak saya kenalkan. Bisnes shaklee lagi lah saya tak tau. 

Semenjak saya berhenti kerja pada tahun 2010, saya memang merancang untuk buat bisnes. Macam2 dalam kepala, tapi semuanya tak jadi. Takde guide, tak tau cara mcm mana nak mula, tak confident etc etc..

Saya mula ambil BF set. Memang saya puas hati sangat. Masa tu Arissa setahun. Susu makin merudum. Arissa pulak asek nak mengempeng je. Adoi seksa betul. Bila saya cuba BF set, siap leaking lg.syukur alhamdulillah. happy sesgt. Bisnes?? Tak terpikir lgsg masa tu. Saya cuma seronok je dgr cite kakak saya dpt bonus every month. Dia daftarkan saya. Dia cakap try la jual kat Ruwais. Saya masa tu cakap sapa yg nak beli. Bukan ramai pon org malaysia di Ruwais ni.negatif thinking!!kuikuikui..

Lagi satu saya tak aktif di FB. Saya memang malas nk update status pape kat FB. Bukak sesekali baca cerita org. macamana saya nak bisnes?? oh seribu satu alasan! Kalau hati tak berapa nak buat tu..memang sentiasa penuh alasan dalam kepala. Alasan tu bukan utk sesiapa pon. Alasan untuk diri sendiri yang tak nak mencuba. Takut,tak yakin. segan nanti apa org kata. Takut org kutuk.takut kena maki. eh  eh sume nak takut.

Eh bisnes ni MLM laaaa..alamakkk..tak suke MLM!!malunye nak buat bisnes MLM. Padahal maksud sebenar MLM pon tak kaji habis. Sbb trend org jual MLM tayang keta besar2,terus rasa meluat. Tapi nape nak meluat. Bukan ke itu rezeki dia. Dgr pulak cerita yang kena apply loan utk bisnes MLM. mak aih lg la seram. Macam2 cerita.

Tapi saya yakin kan diri nak mulakan sbb kakak saya dah mula. Saya mula dgn post di FB. Sangkaan saya meleset sama sekali tentang potential customer di Ruwais. Menderu2 order pada hari pertama saya announce di FB. Subhanallah. Saya makin seronok. 

Tapi cabaran tetap ada. Tak mudah nak bisnes di ruwais sedangkan stok di Malaysia.2 kali saya pernah mengadap kastam.parcel 10kg hampir2 kena buang tapi sempat patah balik. Fuhhh..bukan senang.

Untuk anda yg berada di Malaysia yg ingin tmbh pendapatan keluarga,rebutlah peluang yg ada ini. Dengan modal yg sgt rendah,rm65 sahaja seumur hidup. Cuma anda perlukan hati yg cekal,semangat yg kental,sentiasa berusaha untuk capai kejayaan. Insyaallah boleh berjaya. Kalau saya boleh,anda pasti lebih lg!

Sekarang ni tak susah nak jual brg. Semuanya di hujung jari. Ada FB,instagram,blog,tweeter etc..pilih je. Saya ada group yg sangat membantu di FB mahupon whatsapp. Info mengenai produk dan bisnes semua ada kat situ. 

Jika anda berminat untuk tmbh pendapatan dgn shaklee boleh hubungi saya.
Whatsapp:+971503218749
FB: puteri hafiza

Macamana saya boleh ubah persepsi pasal MLM. Sumenya sy dpt dari buku razzi ar mansur. Buku tu dah membuka minda saya tentang peluang yg besar dlm MLM. Tryla baca! Memang menarik. Cerita pasal MLM tapi macam baca sebuah novel.:-))




2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...