Sunday, March 28, 2010

sinus ku sgt mengganggu

Aku basuh semua cadar, sarung bantal, selimut even tak gune pon, karpet kecik lam bilik aku nih. Aku sembur satu bilik ngan surface spray dettol. Semalam hari sinusku yang sangat kronik. Tak tahan sangat rasa. Asek nak bersin jek. Hidung plak tersumbat. Tengah solat pon leh keluar meleleh2. Satu muka rasa gatal2 especially tang mata. Mata sampai nampak bengkak.


Aku google petua menghilangkan resdung nih. Salah satu petua, masukkan air ke dalam lubang hidung dan hembus kuat2. Penyakit ni tak boleh berjangkit tapi kalau dibiarkan leh menjadi kronik. erkk..nebes mak! Infection akan mudah berlaku pada telinga (patutla telinga aku selalu sakit).


Ada macam2 lagi petua yang aku jumpa tapi malas nak apply sebab kena ada macam2. Yang petua hembus air tu paling mudah dan dah nampak jugak keberkesanannya. Jadinya hari ni aku pakai Biore pore pack (tak tau la apa kaitannya ngan resdung nih..haha) seb.ab aku rasa blackhead atas batang idung aku ni sangat mengganggu bila sinus aku menjadi kronik.


Ni time aku tade keje kat opis dulu.. haha

gamba fatt pon ade. kakaka

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...