Monday, April 1, 2013

promo april!!!

Assalamualaikum,

Dah masuk bulan april kan. cepat je masa! Bila masuk awal bulan je mesti tertunggu2 apa promo shaklee utk bulan tu. Sebab time ni la nak borong produk dengan harga yg lebih murah dari biasa. selalunya ada customer yang beli awal bulan dan rasa kesan yg memuaskan, tapi lupa nak repeat order pada bulan promo tu. bila dah abis promo baru repeat order. alahai rugi betul. selalu gitu. Jadi kalau anda sume puas ati dgn produk tu, cepat2 beli sementara promo masih ada ye!:-)

Untuk bulan ni, promo nya adalah NUTRIFERON. Buy 6 free 1 nutriferon. Saya dan cuba. Memang best! Nutriferon ni penggalak sistem imun badan atau immune booster. saya dah gantikan paracetemol dengan nutriferon. Bila rasa nak demam je amik sepeket nutriferon. seeloknya ambillah seminggu sekali untuk mempertingkatkan sistem imun badan kita. Tapi kalau rasa tak sihat,bolehla diambil sepeket sehari tiap2 hari. Rasanya pulak of coz lagi sedap dari ubat demam tu. Mmg best!

Saya sgt rekomen untuk simpan stok Nutriferon dalam rumah. Masukkan dalam first aid kt rumah tu. Bila nk jalan2 jauh pon boleh spare dlm handbag 4-5 peket.

Yang bertambah bestnya, kalau beli time promo ni, anda berpeluang FREE MEMBERSHIP & CASH BONUS!!!!weeehoooo....mmg tak rugi beli time ni.


 Kalau nak cuba contact saya okeh!:-)

Hubungi  saya untuk details mengenai produk shaklee.

call/sms/whatasspp :+971 503218749,
email: puterihafiza83@gmail.com
FB : puteri hafiza
FB page:supplemen kesihatan keluarga








*produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.*

Friday, March 8, 2013

ostematrix utk badan lenguh2 , letih & lunyai

Haaa tajuk post ni mcm kesimpulan je dah. Ostemarix memang antara fav supplemen saya. Sejak ada anak, badan selalu la lenguh2 walaupun jd suri rumah je. Hey jgn pandang rendah dgn kerja2 rumah ni! dari pagi smpi esok pagi tak penah abis. Ada je benda nak buat. Tambah2 dok kt ruwais ni. Mana ada mamak ke, restoran sup tulang ke, restoran ikan bakar dan sewaktu dgnnya tu kan. Sume kena masak sendiri!



Bersempena promo bulan mac ni ostematrix buy 6 free 1, jom baca fakta2 pasal kalsium..


Para pengkaji dari Institut National Cancer mendapati di kalangan wanita menopos, Lebih tinggi pengambilan kalsium sehingga 1,300mg sehari dapat mengurangkan risiko pembentukan kanser. 


Satu kajian pada manusia juga mendapati terdapat pengurangan dalam insiden pengulangan adenomas kolorektal (prekanser polip) dengan pengambilan kalsium.

NOTE 1:
#Jika anda sedang mencari supplement calcium, pastikan ia mengandungi magnesium! Kenapa?


==> Magnesium ada mineral yg sukar utk disimpan didalam tubuh
==> Magnesium bantu menyerap calcium dan mengekalkannya di dalam tubuh
==> Magnesium bertindak dengan baik bersama calcium utk membina matrix tulang anda yg kuat dan kukuh (utk mengelakkan kerapuhan)
==> Magnesium dan calcium bergabung memberikan kesihatan yg lebih baik pada sistem cardiovascular anda
==> Magnesium dan calcium bergambung membantu mengatasi
masalah insomnia, ia memberikan anda tidur yang lena

NOTE 2:
Jangan lupa, lengkapilah calcium supplement anda dengan vit D! Kenapa?
==> Vit D memaksimakan penyerapan calcium didalam tubuh
==> Vit D juga membantu regulate calsium didalam peredaran darah

NOTE 3:
carilah calcium supplement dari sumber calcium citrate kerana kadar penyerapan kedalam tubuh lebih tinggi!!

~jadi kesimpulannya OSTEMATRIX SHAKLEE adalah pilihan yg terbaik kerana ia mengandungi CALCIUM,MAGNESIUM dan juga VITAMIN D!!



Hubungi  saya untuk details mengenai produk shaklee.

call/sms/whatasspp :+971 503218749,
email: puterihafiza83@gmail.com
FB : puteri hafiza
FB page:supplemen kesihatan keluarga







*produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.*

Monday, February 4, 2013

info mengenai ESP




Pengambilan protien membantu menghasilkan sel baru maka sel mati dan sel lama ini dapat disingkirkan. Apa kelebihan dan kebaikan protien sebenarnya ?



KEPERLUAN PROTEIN DALAM DIET HARIAN



Protein hakikatnya boleh didapati dalam makanan harian kita seperti ikan, ayam, daging, kekacang dan banyak lagi. Namun protein ini mudah musnah apabila berada dalam suhu masakan yang tinggi. Apabila ini berlaku, tubuh kita akan menyerap saki baki protein yang ada dan selebihnya badan kita menyerap minyak hasil masakan seperti ikan goreng, ayam goreng atau apa jua masakan terutama yang bergoreng.



Badan kita terdiri daripada sel. Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari organ membentuk sistem. Protein merupakan makanan kepada sel. Jika sel mendapat cukup protein ditambah dengan protein yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk demi menggantikan sel yang lama dan mati. 



PENTINGKAH PROTEIN?

Our body need protein to grow! It’s a basic material of all living cells and organ-building block of the body. Stuktur asas badan manusia adalah sel. Segala penyakit pada zaman moden ini disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang LEMAH & KURANG SIHAT. Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter.



25% daripada badan kita berasal (diperbuat?) daripada Protein. – kuku, rambut, kulit, otot-otot adalah protein. Malah Dr. Bruce Miller dalam bukunya mengatakan kita adalah protein.



Protein berasal dari perkataan Greek (PROTOS) bermaksud – ‘the first’ dan badan kita terdiri daripada :-



1. 66% Water

2. 25% Protein

3. 8% Fats

4. 1% Combination of Minerals & Vitamins 100%



TAHUKAH ANDA ?



Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.



SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN



Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.



Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.



Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.



PROTEIN SOYA SHAKLEE IALAH NON-GMO SOY!



Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.



RISIKO KEKURANGAN PROTEIN (SECARA UMUM):



1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)

2. Kidney disease (penyakit buah pinggang)

3. Liver (penyakit hati)

4. High Cholesterol (kolesterol tinggi)

5. Low blood pressure (tekanan darah rendah)

6. Low blood sugar (kandungan gula darah rendah)

7. Nerve instability (Fungsi saraf tak stabil)

8. Peptic ulcer (Ulser perut + usus)

9. Poor wound healing (Luka ambat sembuh)

10. Poor blood circulation (Pengaliran darah yang tidak lancar)

11. Poor vision (Penglihatan kurang baik)

12. Irritability (Badan menggeletar)

13. Fatigue (Letih lesu)

14. Weakness (Lemah)

15. Water retention (Tinggi kandungan air dalam tisu badan)

16. Prolonged period of time mental retardation (Terancat akal)

17. Lack of resistance to infection (Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan)



Kelebihan ESP ini ialah;

§       - membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan, dari sel akan terbentuk organ. Dari organ terhasilnya sistem. Ia penting kepada pembentukan janin dan juga membantu untuk menambahkan susu.

§       -menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk sihatkan jantung

§          setiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan menepous .indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah



Jadi, Apa yang anda akan dapat setelah minum ESP ni?



Pelajar dan pekerja atau individu dewasa : As energy booster (kalau minum pagi2 tu. terasa energetic dan tak rasa lapar sangat.. so bonuslah for weight management)

Lelaki : melindungi dari any disease(heart, cancer etc)

Ibu mengandung : for a healthier pregnancy – well-grown fetus ; less late pregnancy discomfort.

Wanita : keanjalan kulit… (protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut).


*produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.*


Sunday, January 20, 2013

Tanda-tanda seseorang itu banyak toksin

Tanda-tanda seseorang itu banyak toksin

- Seseorang yang mempunyai toksin berlebihan dalam badan akan berasa letih tanpa sebarang sebab, susah bangun tidur dan bahagian keliling mata gelap.

- Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit seperti di bahagian bawah lengah, celah paha dan sebagainya juga akan kelihatan gelap daripada warna asal kulit.

- Banyak angin, alahan, inflamasi pada sendi, sinus, berat badan meningkat, kehadiran selulit, masalah jerawat dan banyak lagi. Semua ini adalah tanda-tanda bahawa tubuh perlu menjalani proses nyah toksin bagi membersihkan ruang yang tersumbat.

~Detox umpama agen pencuci yang mengikis dinding usus yang terlekat dengan sisa buangan yang tidak pernah dibuang dalam tempoh yang sepatutnya.~

Shaklee ada super detox set yg boleh membantu.
Supplement yg dicdgkn:

- ALFALFA
- DTX COMPLEX
- GARLIC



Hubungi  saya untuk details mengenai produk shaklee.

call/sms/whatasspp 
:+971 503218749,
email: puterihafiza83@gmail.com
FB : puteri hafiza
FB page:supplemen kesihatan keluarga





*produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...